pro webV termínu od 13. do 16. června vyrazil Domo Bike Team na letošní první vícedenní akci a poprvé to bylo za hranice naší vlasti. Cílem bylo objet nejvyšší vrcholy Nízkých Tater. Na start této Tour se postavilo 9 odvážlivců na kolech: Vlastik, Lukáš, Roman, Kája, Rostik, Gargo, Kovis, Marek, Konva a jeden baťůžkář Jiří Pracný. Vzhledem ke vzdálenosti a pohodlí jsme letos zvolili přepravu po vlastní ose – hasičským autem. Opravdovým kumštem bylo naskládat 9 byciklů do přívěsného vozíku, viz. FOTKY Z AKCE. Pro tuto práci jsme si vyhradili již středeční podvečer protože odjezd od hasičárny byl už ve 3:00 v noci. Ubytování jsme našli v malebné dřevěnici v obci Polomka. Na místo jsme dorazili okolo 9:00 a za 2 hodiny už jsme byli na startu 1.etapy.

1den_profil1.ETAPA – Kral’ová hol’a

Na první den jsme si vybrali nejvyšší bod Slovenska na který se dá vyjet na kolech Kral’ová hol’a (1948 m.n.m.). Nejdříve nás čekal rovinatější úsek do podhorské vesničky Šumiac, kde jsme se poprvé a naposled ten den posilnili a vydali se vstříc prudkému více jak 15km dlouhému stoupání na vrchol. Velký obdiv zaslouží Rostik, který ačkoliv seděl na kole prakticky poprvé letos, tak vrchol zdolal bez větších problémů. Odměnou jemu i ostatním členům výpravy byly nádherné výhledy na Nízké a Vysoké Tatry. Na vrcholu se skupina rozdělila na ty, kteří jeli stejnou cestou zpět a na odvážnější, kteří si dali ještě hřebenovou tůru na kolech. I když cesta byla místy neschůdná, natož sjízdná, tak všichni dorazili i po pár kotrmelcích do cíle. Někteří si ještě opravdu náležitě užili sjezd do obce Pohorelá. Večer jsme zakončili grill párty u zlatého moku.

Statistiky dne: najeto 71 km, nastoupáno přes 1630 výškových metrů, vypita 1.bečka a 2. rozpita.

2den_profil2.ETAPA – Vodní nádrž Čierny Váh

Na druhý den byla naplánována kopcovitá etapa k přečerpávací nádrži Čierny Váh. Jiří, Kája a Rostik zvolili raději regeneraci v termálech spojenou s tůrou po svých. Ačkoliv jsme z chaty vyjeli už v 9:00, tak skutečný start byl až kolem 12:00 protože našim gurmánům zachutnaly skleněné náboje na autobusové zástavce v Hel’pě. Alespoň byl čas na seznámení s domorodci a poznání místní kultury. Po vydatném občerstvení jsme zamířili směr Sedlo Priehyba (1190 m.n.m.).Po cestě jsme se ještě stavili u pramene železité vody a doplnili bidony. Po zdolání vrcholu nás čekal sjezd nádhernou přírodou k dolní přečerpávací nádrží Čierny Váh. Pro některé to byl cíl cesty a po odpočinku se vydali na zpáteční cestu, ale Lukášovi s Kovisem to bylo málo a vyjeli si ještě na horní nádrž Čierny Váh (1179 m.n.m.).Mohli tak spatřit úžasný výhled na Vysoké Tatry. Po cestě zpátky na chatu si tak mohli říct, že zdolali 3 vrcholy s min. 1100 metry za den. Tradiční zakončení dne bylo u grilu a Svijan.

Statistiky dne: najeto 73km (L+K 97 km), nastoupáno 1083 metrů (L+K 1633 m), dopita 2.bečka, rozpita 3.

3den_profil3.ETAPA – Srdiečko pod Chopokem

3. den byl zvolen výjezd na horu Chopok (2024 m.n.m.). Cílem bylo lyžařské středisko Srdiečko (1213 m.n.m.), které jsme zdolali na kole pomerně snadno a následně výjezd lanovkou na vrchol hory. Jaké však pro nás bylo zklamání, když jsme zjistili, že lanovka je v údržbě a jede jen do půlky kopce. Tak jsme to vzdali a sjeli pod vrchol „na jedno“ a poprvé jsme ochutnali Slovenské pokrmy. Řádně naplnění jsme se vydali zpět k chatě. Tento večer byl z velké části završen v místní zámecké krčmě, ze které se někteří vraceli „vedle kola“ místo na něm. Ale i to patří k poznávačce místní kultury.

Statistiky dne : najeto 75 km, nastoupáno 1090 metrů, dopita 3. bečka a rozpita 4.

4.ETAPA – Bešeňová

Záverečný den byl ve znamení balení, úklidu chaty a cesty za regenerací po „totální“ cyklistice. Cílem byly termální lázně Bešeňová. To bylo zakončení výletu jak se patří. Některé bazény měly i 38°C vodu, takže opravdový relax. Příjezd do Domo byl až okolo 20:00. Na závěr je třeba ještě poděkovat Jiříku Pracnému za vynikající zelňačku a gulášovku, která nás vždy po ránu postavila na nohy a rovněž našemu pjecedovi, který celou cestu odřídil a veškeré trasy na kolech vymyslel. Stálo to opravdu za to a  na tyto zážitky nikdy nezapomeneme!

Statistiky dne: sykla i 4. bečka.

Celkem najeto 219 (L+K 243) km na kole a 600 km autem. Nastoupáno 3803 (4353) výškových metrů.