Letošní 1. velkou jarní Tour se rozhodl Domo Bike Team uskutečnit v Jizerských horách a Krkonoších a to v termín od 29.5. do 2.6. 2019. Letošní sestava byla opět trochu pozměněná, z různých důvodů jsme opět nemohli být kompletní, ale i tak se sešla parádní sestava: pjeceda, náměstek, pokladník, kronikář, zástupce pokladníka, zdravotník a jediný člen „A“ týmu Rostik.

1.ETAPA (KOPCOVITÁ NA ROZJEZD) 29.5.2019

Na kole: Domo-Opava-východ, vlakem: Opava-Pardubice-Liberec, na kole: Liberec-Ještěd-Bedřichov-Šámalova chata

Opět kruté vstávání a sraz ve 4:45 u školy znamenalo zahájení další epické Tour, tentokrát do severních Čech a jejich hor! Nejdříve nás čekala dlouhá ale příjemná cesta vlakem do Liberce s přestupem v Pardubicích. Po vystoupení v Liberci nás nečekal žádný příjemný rozjezd – začalo se stoupat rovnou od kolejí a to na nejznámější českou rozhlednu na Ještědu. Zde jsme se pokochali krásnými rozhledy a trochu posilnili, ale to už nás zima hnala zase zpátky dolů do údolí. Po kulturní poobědové vložce v Liberecké restauraci jsme se vydali vstříc dalšímu dlouhému stoupání přes Bedřichov na Prezidentskou chatu. Odtud to už bylo jen kousek po hřebínku na první nocleh na Šámalově chatě. Zde proběhla kvalitní regenerace po náročném dni – někdo v sauně a někdo u piva. Každopádně den to byl nádherný.

Statistiky dne: najeto 60 km, nastoupáno 1450 m.

2.ETAPA (KRÁLOVSKÁ) 30.5.2019

Na kole: Šámalka-Smrk-Protržená přehrada-Tanvaldský Špičák

Další den nás čekala parádní „hřebenovka“ ze Šámalky na Smědavu a odtud na nejvyšší vrchol letošní Tour – Smrk (1124 m.n.m.). Ze Smrku nás čekal návrat zpět na Smědavu a odtud jsme pokračovali do malebného místa s názvem Protržená přehrada, kde nás učarovaly nejen zbytky přehrady ale i občerstvení ve stylu „Lesního baru“ s výčepem přímo ve skále. Jelikož jsme se zde kvalitně občerstvili a sil bylo stále dost, rozhodli jsme se navíc ještě zdolat Tanvaldský Špičák (810 m.n.m.). Odtud už nás čekal vynikající single trail dolů pod lanovku a pak už jen cesta na další ubytování v chatě Severka ve Smržovce.

Statistiky dne: najeto 65km, nastoupáno 1280 m.

3.ETAPA (ROZHLEDNOVÁ) 31.5.2019

Na kole: Smržovka-rozhledna Bramberk-rozhledna Slovanka-Smědava-Jizerka-Smržovka

3. den měla být původně královská etapa ale po zkrácení způsobeném tím, že jsme Špičák zvládli už o den dříve se z etapy stala pouť po místních rozhlednách. Nejdříve Bramberk (787 m.n.m), poté Slovanka (820 m.n.m). Odtud už jsme se vydali okružní jízdou přes vodní nádrž Josefův důl a Smědavu na nejvýše položenou obec v Čechách Jizerku. I přes krásné prostředí jsme nakonec museli místo opustit a vydat se zpátky na chatu do Smržovky, kde nás čekalo občerstvení a vynikající tataráček. Po cestě měl ještě menší nehodu Kája, ale to bylo způsobeno tím, že měl velké nutkání se vykoupat v místním horském potoce.

Statistiky dne: najeto 60 km, nastoupáno 1200 m.

4.ETAPA (ETAPA JÁRY CIMRMANA) 1.6.2019

Na kole: Smržovka-Tanvald-Příchovice-rozhledna Štěpánka-Kořenov-Harrachov-Mumlavský vodopád-Smržovka

4. den už síly ubývaly a tak se Rostik s Vlastikem rozhodli vzít to po vlastní ose a oddělit se od zbytky „B“ týmu. Pro ně to znamenalo cestu na vlak a krásný poklidný výlet, pro zbytek týmu další náročnou etapu stíženou o to víc tím, že ji plánoval Lukáš. Což se projevilo hned po sjezdu do Tanvaldu. Předtím jsme ale ještě mohli obdivovat nádherný železniční viadukt z dílny italských architektů ve Smržovce. Pak už to ale začalo – z Tanvaldu prudkým a dlouhým stoupáním až do Příchovic, kde se nachází legendární muzeum a rozhledna Járy Cimrmana. Po této kulturní vložce a ochutnání Cimrmanova moku jsme pokračovali ještě výše na rozhlednu Štěpánka (959 m.n.m), kde jsme se na malou chviku potkali zase s „A“ týmem. Po nádherném rozhledu do okolí jsme sjeli zase níže do Kořenova a navštívili muzeum ozubnicové dráhy. Odtud už nás čekalo další stoupání, tentokrát do lyžařského střediska Harrachov. Zde jsme dojeli až pod velký mamutí můstek a vyzkoušeli si jej vyjet na kole – bohužel nešlo to. A tak jsme se vydali pod Mumlavský vodopád, kde nechybělo tradiční horské koupání. Nakonec jsme se občerstvili v muzeu skla a dali se na cestu zpět na chatu. Etapa to byla náročná ale nutno dodat, že ji všichni zvládli se ctí. Večerní posezení na luxusní chatě Severka bylo o to krásnější.

Statistiky dne: 56km, nastoupáno 1450 m.

5.ETAPA (NÁVRAT) 2.6.2019

Na kole: Smržovka-Nová ves nad Nisou-rozhledna Černá Studnice-Železný Brod, Vlakem: Železný Brod-Pardubice-Opava východ, na kole: Opava-Domo

Závěrečná etapa byla pojata klidně a po sbalení bagáže jsme se vydali vstříc muzeu obrněné techniky v Nové vsi – k těm vojenským nadšencům, kterým tak nechvalně shořel tank na dálnici u Prahy. Po parádní prohlídce s výkladem jsme se rozloučili a rozhodli zdolat poslední vrchol Tour – rozhlednu Černá Studnice (869 m.n.m.). Zde nám obrovské překvapení přichystal pjeceda, který se rozhodl vykoupit se z „B“ týmu a definitivně přestoupit k Rostikovi do „Áčka“. Inu roky jsou tu a ty neo….š! Na závěr nás čekal dlouhý sjezd v podstatě až do Železného Brodu. Zde ještě někteří dali koupačku v místní řece, ale to už nás čas a hlavně počasí hnalo na nádraží. Světe div se, za celou Tour ani na chvilku nepršelo a počasí se pokazilo až když jsme nakládali svá kola do vlaku. Vše vyšlo dokonale.

Statistiky dne: najeto 40km

Na závěr je nutno poděkovat a smeknout před naším pjecedou, který opět naprosto úžasně naplánaval celou Tour včetně ubytování a my tak mohli zažít opět jednu s nejkrásnějších Tour v celé éře Domo Bike Teamu.